Vrijwilligersdag 2001

Elk jaar worden alle vrijwilligers van Scouting Reeuwijk een keer in het zonnetje gezet.
Het bestuur organiseerde dit jaar voor iedereen die actief is geweest een gezellige bijeenkomst in DE KAAG te Reeuwijk-Dorp, als dank voor hun inzet.
Oud Hollandse spelletjesScouting Reeuwijk heeft inmiddels 119 vrijwilligers die voor en achter de schermen een hoop werk verrichten.
Dit jaar waren zij uitgenodigd op zondag 16 december vanaf 16.00uur.
Met een welkomstborreltje in de hand werd eenieder om 16.30 uur welkom geheten door Rene.
Ieder had bij binnenkomst een naamstickertje gekregen met hierop een plaatje van een leesplankje uit vroeger jaren.
De figuren die hierop stonden waren; aap-noot-mies-vuur ect.
Hierdoor konden er al snel groepjes gemaakt worden.
Oud Hollandse spelletjesHet programma werd bekend gemaakt, inmiddels waren er ook oud-Hollandse spelen op de diverse tafels neergezet.
Er waren 7 soorten spelletjes waar heel veel huisvlijt aan vooraf was gegaan…
Zo kon er gehengeld worden, muntwerpen, muizenmeppen, knikkerwerpen, ringwerpen balbalans, en een knikkerbaan.
Nadat de lijsten rondgedeeld waren waarop de persoonlijke scores per groepje vermeld moesten worden konden we beginnen.
Ook nu weer bleek de een toch weer fanatieker dan de ander maar na anderhalf uur gezellig samenzijn werden de voorbereidingen getroffen voor het eten, dit was uitbesteed aan Maïda Roos Catering uit Bodegraven.
Een lekkere maaltijd Na het bikken, wat een traditie is binnen Scouting Reeuwijk, werd de maaltijd genuttigd.
Voor toe was er bitterkoekjespudding.
Na de maaltijd werden er nog wat spelletjes gedaan maar de meesten gaven nu toch de voorkeur aan een praatje en een drankje.
Om half acht sloot Rene de avond af door een prijsuitreiking te houden, er gingen stemmen op dat er omkopingspraktijken moesten zijn geweest.
Hier werd echter niet op in gegaan, duidelijk is wel weer dat het een gezellige bijeenkomst is geweest!!!