Zomerkamp

Het hoogtepunt van een heel jaar scouting is altijd het kamp in de zomervakantie. De meeste groepen gaan dan een week kamperen in tenten. Alleen de Kabouters verblijven in een clubgebouw. De Bevers zijn nog wat jong voor een hele week van huis dus die gaan een weekendje weg. Ook organiseren de meeste groepen ieder jaar een proefkamp om alvast in de stemming te komen voor het zomerkamp.

Wanneer?
Het zomerkamp is altijd in de eerste week van de zomervakantie.

Waar?
Dit verschilt ieder jaar. De kamperende groepen gaan naar een kampterrein ergens in Nederland en de Kabouters naar een nabij gelegen clubgebouw.

Sherrows & Stam
Uitzondering op de regel zijn de groepen vanaf 15 jaar. De Sherrows en de Stam gaat in de tweede week van de zomervakantie naar het buitenland. Dit omdat veel leden van deze groep ook nog leiding zijn.

Gezinskamp

Kamperen, Feest, Familie, Gezelligheid, Sport, Bos, Eten,
Verkleedpartij, Barbecue, Hudo, Spelletjes, Kampvuur,
Dropping, Kinderspelen, Lachen, Spoor zoeken, Tent,
Verrassing, Vermaak, Kompas, Wandelen, Vertier, Verdwalen

Maar dan met de hele GEZIN!?

Het gezinskamp is een jaarlijks spektakel voor het hele gezin waarvan iemand lid is van Scouting Reeuwijk. Het is een weekend waarin  bijna alles wordt verzorgd. Er worden door het gehele weekend diverse activiteiten georganiseerd en op zaterdagavond wordt er een staat er een maaltijd verzorgd.

Wanneer?
Het gezinskamp is het 3de weekend in September.

Waar?
Een groepskampeerterrein ergens in/bij een bos. De locatie verschilt per jaar.

Verdere info & opgeven:
Kamperen kan met eigen caravan of tent maar er kan ook een tent gehuurd worden (€ 12,50) van Scouting. Heeft u een vraag, stuur deze naar [email protected]l.  Wij zullen dan zo spoedig mogelijk een reactie sturen.

Kampgeschiedenis

Scouting Reeuwijk heeft door de jaren heen al heel wat scoutingkampen gehad. René Groenendijk heeft hiervan een overzicht gemaakt. Klik hier voor het overzicht.

Oud Papier

Al jaren haalt Scouting Reeuwijk, net als veel andere verenigingen, oud papier op om wat extra geld te verdienen. Hierdoor kunnen wij de contributie laag houden.
Sinds 2013 is de gemeente Bodegraven-Reeuwijk  overgegaan op inzameling van papier via de bekende containers met blauwe deksel. Daarmee is ook de organisatie overgegaan naar Cyclus. Scouting Reeuwijk helpt Cyclus nog wel met het ophalen van het papier om zo alsnog wat extra geld te verdienen.

Wanneer en Waar?

Reeuwijk Brug: in principe elke 2de woensdagavond van de maand. Maar dit kan afwijken.
Scouting haalt in Reeuwijk Brug papier op in de wijken die vallen tussen de raadhuisweg en de A12 (incl. het bedrijventerrein).

In Reeuwijk Dorp: in principe elke tweede donderdagavond van de maand. Maar ook hier zijn uitzonderingen mogelijk.

Kijk daarom altijd voor de definitieve data van het ophalen op de gemeentepagina of de afvalkalender van cyclus.

Ondanks dat we een vaste groep helpers hebben, zouden we nog wat extra hulp kunnen gebruiken. Wanneer u wel zou willen helpen met het ophalen van het oud papier voor Scouting Reeuwijk neemt u dan even contact op met de coördinator van het oud papier via [email protected] want:

Velen handen maken licht werk!