Meteen naar de inhoud

Zaterdag
Vrijdag moesten we de
spullen inleveren bij Vergeer Kaas. Het was heel slecht weer. De
volgende ochtend gingen we naar de kerk, daar vertelde ze over een zwak
schaap. Na de kerk vertrokken we op de fiets. We hadden al een paar
keer gestopt voordat we op de helft waren. Toen we over de helft waren
gingen we een boterham eten. Bij het restaurant mochten we plassen.
Toen gingen we weer verder. Later kwamen we de senior gidsen tegen. Een
stukje verderop gingen we een tweede stop maken. Toen we er waren zag
het er wel gezellig uit. Het was wel 900 meter lopen voordat je bij je
terrein was. We gingen spullen halen en de tenten opzetten. Rick had de
keukens gebouwd. Toen later gingen we eten. We aten kerry soep en
broodjes knak. ‘s Avonds gingen we een spel doen, opeens kwam de
boswachter die vertelde over zijn zoon en de vaten. Vandaag gaan we de
vaten opzoeken

Zondag

Vandaag ging de dag wel langzaam. We aten als ontbijt bij leidingland. Je kreeg brood en als je wilde een eitje. Dat was erg lekker. Rond 3 uur gingen we met de seniorverkenners, seniorgidsen en juniorverkenners een groot spel doen. Dat was stom. Je kreeg een nummer je hand en dan zat je bij dat groepje. Het waren allemaal (behalve 8) minder prettige spellen. Na het grote spel vond Patricia een brief van de boswachter op tafel. Daar stond in dat hij een vat had gevonden maar dat hij zo’n schijtert was dat hij hem nietimage001.gif durfde op te pakken. Daarna gingen we avondeten maken, het waren pannenkoeken en dat was lekker. Wij gingen weer afwassen. Laat in de avond gingen we naar dat vat op zoek. Dat was heel leuk, je mocht niet gillen en dat deden we ook niet. Rick tilde het vat toen gingen we om het kampvuur zitten. De chips was lekker nadat allemaal gingen we slapen. Het was echt leuk!
 p.s. tijdens het halen van het vat kwamen we mannen tegen die als debielen aan het gillen waren. Ze gilden dat als je binnen een week geen medicijnen hebt, je dan dood gaat!!!!ook zeiden ze dat er een code op het vat zat.

Maandag

Toen we wakker waren hebben we wentelteefjes gebakken. Die waren erg lekker. Daarna gingen we corvee doen. Na de corvee mochten we even in de tent liggen omdat het regende. Toen gingen we hike lopen. De leiding bracht ons met de auto naar het strand. Jolanda liep toen nog een stukje met ons mee over het strand. Daarna moesten we zelf verder lopen. We gingen een stukje over de staart en daarna Zuid-Kennemerland in. Dat is een park met allemaal duinen. Dat was een heel groot eind om te lopen. Toen moesten we linksaf. Daar wachtten de leiding met de auto. Daarna moesten we weer naar het kampterrein lopen. Toen we daar waren had Rick een brief van de boswachter. Dit stond erop:

Ik ben zeer teleurgesteld in jullie. Ik dacht dat ik aan jullie kon vertrouwen. Zeggen dat mijn zoon doodgaat….Om jullie weer te kunnen vertrouwen wil ik dat jullie iets voor mij doen. Ga naar het meisjesveld en gebruik deze papieren. 1 minuut per veld ik hoor van jullie.

We gingen naar het meisjesveld daar gingen we papiertjes zoeken. Het was een soort Cluedo. Dit was de uitslag. Door zoon Leonol in de hobbykamer met een blik soep was de man vermoord.
We gingen die avond hamburgers, aardappelen en worteltjes met erwtjes eten. ‘s Avonds gingen we weerwolven en stad,land,dier doen.

Dinsdag 25 juli

Toen we wakker werden gingen we eerst even chips eten. Daarna ging de ratel want we moesten ontbijten. We kregen boterham, ontbijtkoek en beschuiten. Het was echt super lekker! Na het ontbijten moesten we corvee doen en aankleden en spullen pakken om naar de stad te gaan. We waren klaar met spullen pakken en toen moesten we komen want de boswachter was er. Hij vertelde dat een lid van de bende wou helpen omdat die het wel zielig vond. Hij wilde de zoon weer beter maken. We kregen opdrachten en die moesten we elke dag uitvoeren. Deze keer kregen we 1 opdracht we moesten allemaal dingen verzamelen. Dat deden we in de stad. We moesten bijvoorbeeld een vuilniszak vragen of een pen en zo. Toen we daarmee klaar waren mochten we zelf shoppen. We moesten om half zes weer verzamelen. Toen iedereen daar weer was gingen we boodschappen doen in de kookgroepjes. Je mocht zelf weten wat je kocht. Ons groepje had aardappels, fruit en ieder twee hamburgers en een heerlijk danoontje. We fietsen weer terug naar ons kamp maar we reden verkeerd. Later reden we weer goed en toen we aankwamen gingen we gelijk koken. Na het koken moesten we weer corvee doen ☹. ‘s Avonds gingen we gezellig bij het kampvuur broodjes en marshmallows maken. Later gingen we naar bed het was een toffe dag.

Woensdag

We werden ‘s ochtend wakker en gingen eten. Eerst moest je een boterham met hartig en daarna mocht je iets met zoet. We moesten erg opschieten want we gingen naar het strand. Het was niet zo heel ver fietsen. We zaten bij de paal met nijntje erop. Het was wel jammer dat er veel wind stond want anders konden we lekker met zijn allen zwemmen. Een paar kinderen gingen wel zwemmen terwijl het water ijskoud was. Maar ondanks dat was het wel heel leuk. We gingen slagballen in twee teams. Het was heel erg leuk. ‘s Ochtends kregen we ook nog een brief van de boswachter. Daar stond op dat we rebussen en raadsels op moesten lossen om zijn zoon te redden. Dus dat gingen we ook nog op het strand doen. Rond etenstijd gingen we naar de snackbar tegenover het strand. We kregen patat met als toetje een softijsje met spikkels, nootjes of chocoladedip. We gingen naar huis en toen mochten we effe lekker uitrusten. De ratel ging en we kregen bij het kampvuur nog een frikadel of kaassoufflé. We gingen het spel strand, land,dier doen. Er moesten er een paar naar de wc en onderweg zagen zij een spoor. Toen gingen we de rest halen en achtervolgden het spoor. Er liepen mensen die het vat aan het zoeken waren maar wij hadden die stiekem meegenomen. Toen we terug kwamen gingen we snel naar bed. Het was een hele leuke dag.

Donderdag 26 juli

Toen we wakker werden gingen we eten. Daarna gingen we aankleden en corvee doen. Maar het corvee werd niet helemaal afgemaakt want we gingen naar het zwembad. Het was 6 km fietsen maar wij hadden 9 km gefietst. Toen we er waren gingen we met zijn allen naar binnen. We zaten met alle in meiden in een grote kleedkamer. Toen iedereen omgekleed was gingen we zwemmen. Er was een groot bad met een duikplank en een bad met stroomversnelling. Er was ook een buitenbad, bubbelbad en glijbaan. Na de douche voelde iedereen zich weer helemaal fit en schoon. Toen we buiten waren kregen we allemaal een droplolly en een koek. Daarna gingen we terug naar ons kampterrein. Toen we thuis kwamen gingen we koken. We aten rijst met chicken tonight. We hadden als toetje vla en perzik met ananassap. Na het eten gingen we wat drinken. Een paar kinderen lagen in de tent en anderen gingen Bram image004.gifuitzwaaien. Jolanda moest een trui halen bij de welpen en toen zagen ze een spoor van lampjes. Iedereen werd bij elkaar geroepen en we volgden het spoor. Een paar meiden hadden een handschoen aan om het gifvat te pakken. We waren dichtbij toen de bende ons zag. Marion viel en haar schoenen gingen toen uit. Rick en Daisy hadden één schoen gevonden.  Ondertussen had Jennifer tijd om het gifvat te pakken. We hadden nu vijf codes. We liepen terug toen keek Marion naar de struiken en werd ze door iemand gegrepen en meegesleurd. De man struikelde over een tak en toen liet hij Marion los. Ze was helemaal geschrokken. Toen we rond het kampvuur zaten spraken we af om omstebeurt op de codes te passen. Het tentgroepje van Nina, Joelle, Marieke, Patricia en Fien was als eerste aan de beurt. We zaten rond twee olielampjes en Joelle had de codes in haar broek. Er kwam ineens een man die vroeg of wij de codes hadden maar we zeiden dat we van niets hadden en niks wisten. We zaten 3 kwartier rond de oliemapjes en toen moest het andere groepje. Dat waren Eline, Carolijn, Jennifer, Teske en Fien. Bij hun gebeurde er niets en na drie kwartier moest het laatste groepje. Het tentgroepje van Simone, Ichelle, Joelle, Teske en Marion. De bende gooide eikels naar hun maar vroegen niet naar de codes. Toen hun klaar waren met waken gingen de leidings verder met waken. Wij gingen slapen.

Vrijdag

Toen we wakker werden bleek Fien een teek te hebben. Daarna gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we gelijk aan de slag want alles moest afgebroken worden vandaag. Gelukkig was het lekker weer. Eerst gingen we de keukens opruimen. Daarna de tenten uitruimen en neerhalen. We gingen met zijn allen in de keukentent slapen, dat paste maar net. De spullen gingen buiten op een zeil. Toen we klaar waren mochten we dingen verzinnen voor de bonte avond. Toen we dat aan het doen waren kwam de boswachter langs. Hij was met de codes naar de apotheek geweest en had medicijnen gekregen voor zijn zoon. Nu kon zijn zoon weer beter worden. Als bedank van hem kregen we pizza’s. Er waren wel vier smaken met champignon, margarita, hawai en met salami. Als toetje kregen we een wafel met slagroom en hagelslag.
‘s Avonds gingen we bonte avond doen. We hadden een liedje gemaakt over kamp, een quiz en een soort van versje over kamp en de leiding. De leiding had een ABC gemaakt over het kamp. Daarna gingen we naar de verkenners. Daar gingen we jumpen en slowen. Om 2.00 gingen we slapen in de tent maar de tent was lek en het regende dus waren onze matjes nat.

Zaterdag
Vandaag gingen we weer naar huis. Het was heel mooi weer met best wel veel wind. We kregen allemaal een pakje drinken, sultana, lunchpakketje en een appel mee. We gingen pas om 11.15 weg omdat we heel lang moesten wachten voordat alle spullen waren ingeladen. Onderweg was het best zwaar voor een aantal meiden en we kregen ook al snel een lekke band. Rick is er wel bijna een uur mee bezig geweest om deze te plakken. We kwamen om 16u aan in Reeuwijk onder luidt geklap en gejuich van de ouders en dat was het zeker waard!