Kabouters – Tropisch Proefkamp 2009!

Zaterdag 6 april was het dan weer zover, de Kabouters gingen ter voorbereiding op het grote zomerkamp een weekendje logeren in het clubgebouw “de Opkomst”. Het thema van dit proefkamp was “Hawaï” en met het zomerse weer van de afgelopen week, zou dat dit weekend vast helemaal goed komen! Klik op Lees meer voor de rest van het verhaal en klik hier voor de foto’s!

cimg0417

Bij binnenkomst werden de Kabouters ontvangen door de leiding die het kamplied speciaal voor dit weekend voor hen zong. De kinderen konden inchecken bij de receptie, mochten hun spullen in de slaapzaal zetten en kregen een welkomstcocktail en een Hawaï-slinger om, om in de stemming te komen.

Nadat alle kabouters er waren, hun papa’s en mama’s gedag hadden gezegd en een cocktail hadden, werd ook het liedje aan de kabouters geleerd. Vervolgens was het tijd om de fruitmanden te gaan maken voor de wat oudere of zieke mensen. De kabouters werden in drie groepen verdeeld. De eerste groep mocht kleurplaten inkleuren, de tweede groep was voor het versieren van de briefjes voor in de mand en de derde groep mocht de manden inpakken met fruit en allerlei lekkere dingen, zoals paaseitjes en fruitdrank, die ze hiervoor speciaal hadden meegenomen.

Nadat alle kleurplaten en briefjes ingekleurd waren en de manden ingepakt en versierd, was het tijd om wat te eten. Toen de broodjes knakworst op waren, werd het tijd voor de fietstocht naar het tropische zwembad in Bodegraven. Daar hadden de kabouters het erg naar hun zin en vooral van het van de glijbaan gaan met Toine konden ze maar geen genoeg krijgen. Toch werd het weer tijd voor de fietstocht terug naar Reeuwijk.

Van het harde fietsen en het zwemmen had iedereen wel trek gekregen, daarom hebben we met z’n allen lekker patat gegeten. Na een spelletje buiten zijn we naar de nieuwbouw gegaan voor de vossenjacht. Omdat het thema van dit kamp “Hawaï” was, was iedere vos tropisch gekleed, zoals de badeend, matroos, badjuffrouw, het Hawaï-meisje, de reddingsbrigade, toerist, zandkastelenbouwer, surfer en natuurlijk de dodende haai. Toen de vossen gevonden waren, gingen we met z’n allen terug om de pyjama’s aan te doen.

Vervolgens hebben we het kleuren-disco-spel gespeeld, waarbij de kabouters bij elke kleur op een andere manier op de muziek moesten dansen. Nadat de winnaar bekend was, was het tijd om tanden te poetsen. Daarna gingen de lichten uit en mochten de kabouters nog even keten en werd er een verhaaltje voorgelezen.

Om 7.00u de volgende ochtend liep de wekker af en was het alweer tijd om aan te kleden, op te ruimen en wat te gaan eten, want om 9.00u begon de palmpasenmis in de kerk. De kabouters namen de manden mee, die de pastoor zegende met wijwater voor de mensen thuis. Ook waren er een aantal kabouters die wat mochten voorlezen, zingen in het kinderkoor of takjes uitdeelden. Na de kerkmis gingen de kinderen de fruitmanden bij de mensen langsbrengen, ook de welpen hadden palmpasenstokken gemaakt die langs gebracht werden.

Toen alle kabouters weer terug bij het clubgebouw waren, hebben we met z,n allen nog een spelletje gedaan en werden de laatste spulletjes opgeruimd. Daarna hebben we nog wat gedronken met elkaar. Er zat alweer bijna een eind aan dit weekend te komen, dus hebben de kabouters nog één keer het kamplied gezongen voor alle ouders en het kleuren-disco-spel werd nog een keer gespeeld.

Toen was dit zonnige en tropische weekend alweer afgelopen en konden de Kabouters uitkijken naar het grote kamp, wat in de zomervakantie gaat komen!

Klik hier voor de foto’s!