Proefkamp Kabouters 2011

Zaterdag 16 april was het dan weer zover, de Kabouters gingen ter voorbereiding op het grote zomerkamp een weekendje logeren in het clubgebouw “de Opkomst”.
Het thema van dit proefkamp was “Jungle” en met het zomerse weer van de afgelopen weken, zou dat dit weekend vast helemaal goed gaan komen! Bij binnenkomst werden de Kabouters ontvangen door de leiding, waarbij zij konden inchecken bij de receptie, hun spullen in de slaapzaal mochten zetten en een welkomstcocktail en een haarbandje in panterprint kregen, om in de stemming te komen.
Proefkamp_Kabouters_2011_025_kleinNadat alle kabouters er waren en hun papa’s en mama’s gedag hadden gezegd, werd het jungle liedje, dat speciaal voor dit weekend was gemaakt, aan de kabouters geleerd. Vervolgens was het tijd om de fruitmanden te gaan maken voor de wat oudere of zieke mensen. De kabouters mochten kleurplaten inkleuren en de leidings hielpen bij het versieren van de mand en het inpakken van de manden met fruit en allerlei lekkere dingen, zoals paaseitjes en fruitdrank. Nadat alle kleurplaten en briefjes ingekleurd waren en de manden ingepakt en versierd, was het tijd om wat te eten. Toen de broodjes knakworst op waren, werden we met de auto naar zwembad & aquapark “Het Keerpunt” gebracht in Zoetermeer. Daar hadden de kabouters het erg naar hun zin en vooral van de grote glijbaan konden ze maar geen genoeg krijgen. Toch werd het weer tijd om terug naar Reeuwijk te gaan. Terug bij het clubgebouw werd de slaapzaal ingericht. Van het zwemmen had iedereen wel trek gekregen, daarom hebben we met z’n allen lekker patatjes gegeten, nadat iedereen haar Proefkamp_Kabouters_2011_107_kleinluchtbed/matje had klaargelegd. Na het eten mochten de meiden nog even op de slaapzaal spelen en daarna hebben we met z’n allen een film gekeken. Ook werd er een brief voorgelezen, waaruit bleek dat we George uit de jungle moesten zoeken. Na de film gingen wij dus op pad naar het bos, waar we een kralenspoor moesten volgen. Maar na een lange speurtocht hadden wij George nog steeds niet gevonden en zijn we met z’n allen teruggegaan om de pyjama’s aan te doen en tanden te poetsen. Daarna gingen de lichten uit en mochten de kabouters nog even keten en vervolgens lekker gaan slapen. Om 7.00u de volgende ochtend liep de wekker af en was het alweer tijd om aan te kleden, op te ruimen en wat te gaan eten, want om 9.00u begon de palmpasenmis in de kerk. De kabouters namen de manden mee, die de pastoor zegende met wijwater voor de mensen thuis. Ook waren er een aantal die wat mochten voorlezen of zongen in het kinderkoor. Na de kerkmis gingen de kinderen de fruitmanden bij de mensen langsbrengen. Toen alle kabouters weer terug bij het clubgebouw waren, hebben we met z’n allen nog een spelletje buiten gedaan en werden de laatste spulletjes opgeruimd. Er zat alweer bijna een eind aan dit weekend te komen, dus hebben de kabouters voor de laatste keer nog heel hard het kamplied gezongen voor alle ouders. Toen was dit zonnige weekend alweer afgelopen en konden de Kabouters uitkijken naar het grote kamp, wat in de zomervakantie gaat komen!
Proefkamp_Kabouters_2011_083_klein