Scouting Reeuwijk maakt zich op voor het zomerkamp

In de week van zaterdag 2 t/m 9 juli gaat Scouting Reeuwijk weer op zomerkamp. Ongeveer 100 kinderen in de leeftijd van 7 t/m 16 jaar maken zich deze week op om op zaterdag 2 juli goed voorbereid en vol enthousiasme te vertrekken naar Arcen en Sevenum. De leiding is vaak al langer bezig met de voorbereidingen. Bijzonder genoeg gebeurt er namelijk in deze week bij elke groep wel iets spectaculairs waarbij de leden gevraagd worden te helpen het op te lossen. En om ook echt te kunnen helpen moet de leiding met een goed verhaal van huis gaan.

Daarnaast bereiden ze zich voor op de verantwoordelijkheid die ze die week hebben. Zo was er afgelopen donderdag een thema-avond EHBO. Hierin zijn alle ongelukjes die op en rond het kampterrein zouden kunnen gebeuren besproken en werd er verteld hoe daarnaar te handelen. Dit varieërde van brandwonden tot kneuzingen tot wespen- en tekenbeten. Alle groepen kregen een gidsje mee met de besproken informatie beknopt weergegeven om in de EHBO koffer te bewaren en nog eens na te slaan. Tot slot zijn de eigen EHBO- koffers bekeken en aangevuld en ververst waar nodig. Het was een geslaagde, leerzame avond maar een ieder hoopt natuurlijk toch dat het verlenen van EHBO niet nodig zal zijn!De groepen starten het kamp gezamelijk met een kampmis op zaterdag 2 juli om 8:00 in Petrus en Pauluskerk op Reeuwijk-dorp. Daarna is het uitzwaaien bij Vergeer Holland vanwaar de bussen vertrekken.