Proefkamp Kabouters 2013

Zaterdag 23 maart was het weer zover, het proefkamp als voorproefje op het zomerkamp. De Kabouters van dorp en brug gingen een nachtje logeren in clubgebouw de Opkomst. Het thema van dit proefkamp was Flower Power. Alle kabouters kwamen in fel gekleurde kleren naar de Opkomst.

Bij binnenkomst kregen de Kabouters een bloemenketting en werd een bloemetje op hun wang geschminkt. Ze kregen allemaal een kleurplaat om in te kleuren om vervolgens in de fruitmanden te doen voor de oude en/of zieke mensen. We hebben met elkaar de manden ingepakt en het fruit en de kleurplaten verdeeld.

Daarna was het tijd om een lekker broodje knakworst te eten. Toen (bijna) alle broodjes op waren zijn we in de auto gestapt en naar binnenspeeltuin de Ballenbak in Zoetermeer gegaan. De Kabouters hebben daar heel de dag lekker gespeeld, tussendoor wat te drinken, een patatje met kipnuggets en een ijsje gekregen.

Rond een uur of zeven zijn we weer teruggegaan naar het clubgebouw. De slaapzaal moest nog ingericht worden, onder leiding van Marlies en Iris sliep elke Kabouter naast een vriendinnetje. Toen de slaapzaal ingericht was hebben we met elkaar de film Verschrikkelijke Ikke gekeken. Na de film was het toch echt tijd om te gaan slapen, maar eerst nog even keten natuurlijk!

Zondagochtend ging om 07.00 uur de wekker weer. Eerst even aankleden, ontbijten en alvast een beetje opruimen, want om 09.00 uur begon de palmpasenviering in de kerk. Na de kerkmis gingen we in groepjes de fruitmanden rondbrengen bij de oude en/of zieke mensen. Toen iedereen de manden had rondgebracht hebben we nog even paaseieren gezocht rond het scoutinggebouw. Om 12.30 uur stonden alle papa’s en mama’s alweer voor de deur om de Kabouters op te halen.

Het was een heel leuk weekend en we hebben ook super veel zin in het zomerkamp! We hopen natuurlijk dat alle Kabouters meegaan!!