1e Editie Scouting Festival zeer geslaagd

Afgelopen zondag werd de eerste editie van het Scouting Festival gehouden op het terrein achter clubgebouw de Opkomst van Scouting Reeuwijk. Een grote groep vrijwilligers had zaterdag de grote tent en het podium al opgebouwd. Zondag ochtend werden de laatste voorbereidingen getroffen voor de optredens, het Rad van avontuur, de bar, de muziek, het eten en het grote scherm waarop voetbal gekeken kon worden. Menig vrijwilliger had de weersverwachting in de gaten gehouden en uiteindelijk werd het een prachtige, zonnige middag.

Om 15.00 uur gaven twee vlotte sprekers, die voor de gelegenheid waren uitgedost in een scouting tenue met blouse, hoed, insignes en kniekousen het startschot. Centraal deze middag stonden de optredens die de leden met hun groep hadden ingestudeerd. De bevers trapten af met een vrolijke dans over chocolade. Deze kinderen in de leeftijd van 5 tot 7 jaar hadden zichtbaar veel plezier op het podium en in het publiek verscheen menig trotse glimlach van ouders en grootouders. De junior gidsen kwamen vervolgens op met een prachtige quiz waarin ze het publiek vragen voorlegden uit allerlei categorieën. Het publiek kon antwoorden door te zitten of te staan. De welpen sloten het eerste deel van de middag af met een dans; de Harlem Shake. Het hele podium was gevuld met jongens van 8 t/m 10 jaar die vrolijk met elkaar dansten en plezier maakten.

In de pauze waren het de sprekers een en viertal actieve dames die het Rad van Avontuur een aantal keer lieten draaien. Er waren mooie prijzen te verdienen en hier werd dan ook vlot op ingezet door een plankje te kopen. De Sherrows en de Stam zorgden er ondertussen voor dat niemand dorst hoefde te hebben door de bar fantastisch en met plezier te bemannen.

De verkenners kwamen vervolgens het podium op met een enorme witte kast waarmee ieders nieuwsgierigheid direct gewekt was. Zij toverden personen weg en weer terug. Echte goocheltalenten in de leeftijd van 10 t/m 14 jaar. Hun act werd opgevolgd door de kabouters die een prachtige dans neerzetten. Deze meiden van 7 t/m 10 jaar deden lieten zien dat ze zeer soepel en lenig zijn. Tot slot een prachtige act van de Senior gidsen die een zogenaamde Flash mob neerzetten. Echt iets van deze tijd en ontzettend leuk gedaan.

Aan het eind van de optredens werd het Rad van avontuur nogmaals aangezwengeld en was er ook een kinderronde met kinderprijzen.  DJ Jor-D verzorgde alle muziek deze middag en wist een zeer gezellige sfeer neer te zetten. De koks van Van Roon met hun sterrenteam hadden een heerlijke barbecue klaargemaakt waar iedereen in het avondzonnetje graag van mee bleef eten. Het grote lokaal in het clubgebouw kleurde volledig oranje toen, op groot scherm, de WK wedstrijd tegen Mexico begon. Een handjevol mensen en kinderen praten buiten nog wat na en volstonden met de uitbundige reactie bij een doelpunt. Rond de klok van 20:00 eindigde het festival en kijken we met elkaar terug op een zeer geslaagde 1e editie.

Klik hier voor de foto’s van René en hier voor de foto’s van Anita.